Τρίτη 8 Αυγούστου 2023

Ποιος φταίει για την κατάντια μας;

 

Είχε καιρό η κυρία μου
να μου τα πει έτσι χύμα
και τον εξάψαλμό της γω
τον έγραψα σε ποίμα.
«Για τούτη την κατάντια μας
πες μου ποιος έχει φταίξει;
Για τον ακατανόμαστο
δεν θέλω ούτε λέξη.
Αυτός πλέον ξεπέρασε
ως και τον εαυτό του
λες και αντί απ’ το στόμα του
μιλά με τον ποπό του.
Γνωστόν, πως είναι αγράμματος
πως λείπουν τα πτυχία
πως είναι αθυρόστομος
πως λείπει η παιδεία.
Πες μου βρε χλιάρα, μπουνταλά
ρε ποιητή της πλάκας
ποιοι τον στηρίζουνε σ’ αυτό;
Είσαι τόσο μα λεβέντης;
Είναι ο κόσμος ο απλός
πίσω απ’ την ιστορία;
Σιγά μην πεις πως λαϊκή
είναι δημοκρατία.
Μήπως είναι συμφέροντα
κυκλώματα, παρέες
που δεν παλεύονται απλά
με λόγια και ιδέες.
Δεν ξέρω αν είναι Δανοί
Μαρέδηδες ή άλλοι
Το Θεσσαλία, TRT.
ή το ASTRA το κανάλι.
Δεν ξέρω αν είναι υπουργοί
αν είναι βουλευτάδες
αν είναι βιομήχανοι,
μπατίρηδες, λεφτάδες.
Αν μένουν στ’ απυρόβλητο
αυτοί που πάντα βρίζουν
κύρια ευθύνη έχουνε
αυτοί που τους στηρίζουν.
Άλλοι τους λεν τσιμπουκ ογλάν
και άλλοι γιουσουφάκια
άλλοι αυλικούς και δουλικούς
κι άβουλα προβατάκια.
Άκου λοιπόν φλουφλάκο μου
μην σε παραμυθιάζουν
το πόπολο είναι έρμαιο
τρέχει σε όσους τάζουν.
Σήκω λοιπόν και πάλεψε
τας χείρας σου μην νίπτεις
σε φούσκες, γλάστρες και φελλούς
ποτέ μην υποκύπτεις»
Διά την απόδοση των λόγων της
άλικος